En bra dag.. jag har ridit!!

Hör och häpna.. jag har ridit idag! För alla er som trodde att jag har lagt ridningen på hyllan.. så har jag bevisat motsatsen.
En tjej som jag umgås med mycket i skolan har en häst och jag vet inte hur länge karin sagt att jag borde komma och rida, men det har aldrig blivit av förrens idag.
Karin har en fin häst, en riktigt fin häst, en riktigt jävla bra häst men lite knasig.. så jag har väl inte legat på Karin sådär jätte mycket för att få rida. Han kastade av henne förra året så att hon bröt armen och Karin kan rida. Så jag såg framför mig hur han skulle leva loppan med mig på ryggen.
Tog iaf tåget mot Knivsta där Karin skulle plocka upp mig och så bar det av mot hemmet och senare stallet. Där Karin har Prinsen (som han så vackert heter) så står det en massa andra hästar och Karin hade fått låna en häst av ägarinnan så att vi hade varsin och det var ju kanon.
Jag var verkligen skitnervös inför alltihop... att vara i ett stalll och i hästars närvaro... och sen är det ju alltid speciellt med privathästar och ägare...det ska ju alltid vara så krångligt med allt... och jag ville inte göra fel. Men allt gick fint.. hämtade in hästarna och fixade iordning och gav oss av mot ridhuset (där hon och axel bor... ja dom bor faktiskt i ett ridhus) men först tog vi en liten vända i skogen. Shit vilken fin häst hon har.... mycket välriden! men FY FAN vad jobbigt det var!! jag har inte ridit en ordentlig häst sen nian... typ 6 år sen!!! jag ORKADE inte rida lätt typ i skogen... det var en studsig häst... sen gick vi in i ridhuset för att man skulle få prova på lite mer dressyr. Prinsen är ju dressyhäst. Det var det jobbigaste jag gjort på mycket mycket länge... jag tror jag orkade rida riktigt i tio minuter... hade paus och red lite till... Jag har aldrig ridit en så bra häst förut. Det var galet. Karin fick ta över så att han fick jobba lite för seriöst så orkade jag inge mer... aaahhh...det var hemskt. Jag trodde att sånt fanns kvar. Axlarna, ryggen, benen ...ja allt värkte. Sen provade jag Lilleman som Karin hade fått låna... lilleman kanske inte är ett passande namn för en sån biff.. och han var tuff att rida. SEG men snäll... orkade dock inte hålla galoppen på en volt... patetiskt att jag försökte... han red jag kanske i 4 minuter sen var jag död... men det var SKIT SKOJ!! man blir sugen på att skaffa häst. men det får nog dröja ett antal år.
Har precis kommit därifrån och ska snart på handbollsträning... skönt att slippa göra nåt så jobbigt som att rida =) handboll är inte SÅ jobbigt som ridning när man är otränad...jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback