En praktikdag!

Idag tog jag igen min sista praktikdag från februari, då jag var tvungen att flytta på en dag. Jag hade genomlysningen kvar och skulle få vara med på en massa colonundersökningar. Ja ni vet där dom går in med en snoppliknande (why??!) kateter för att med kontrast och luft spänna ut tarmen för att kunna se om det är stopp eller liknande. Okej, man häller i mellan 8 dl och 2 liter in i tarmen för att det sedan efter undersökningen ska rinna ut i påsen igen. Tror ni allt kommer ut medans patienten ligger på bordet? nope...  kanske när patienten sätter sig upp och med hjälp av tyngdlagen? kanske när Tilde försöker hjälpa patienten att sätta sig upp? japp!! det kom.... på mina HÄNDER! jag hade inte handskar på mig! hehe... DUMT!
MEN det var en mycket lärorik dag på andra sätt och det är skoj där.. det är så lugnt och tyst... man får träffa många gulliga patienter som är sååå tacksamma... sånt piggar upp. Liiite "skoj" var det också när jag såg Pernilla ute i väntrummet pga sin skada som hon fick på matchen igår.. fick prata lite... och jag spanade in hennes bilder =)
Imorgon ska jag sitta med plugget hela dagen... tenta på fredag och min fölseda.
22 bast.. think of that!

Kommentarer
Postat av: Sara

Stora grattiskramar på födelsedagen!! Hoppas du har en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback