Sälen del 2

Vaknade på lördagsmorgonen. Jag stannar där och säger inget mer så har jag inget mer sagt. Lördagens skulle styras upp med ett program. Ett program som ledarna mycket genomtänkt skrivit ihop och programmet följer här nedan:
09.00 Frukost
09.30 Morrongympa med Lars
10.00 Fria aktiviteter
10.15 Håkan berättar gamla lumparminnen
11.00 Bensträckare
11.15 Vi tittar på film "Elitloppet 50 år"
12.45 Fri aktivitet
13.00 Lunch av lättare modell
14.00 Tipspromenad
14.30 Lagindelning
14.35 Start av lagtävling
16.35 Lagtävling slut
16.45 Räkning av poäng
17.15 Fria aktiviteter ex dusch mm.
19.15 Middag 3-rätters (Ledarna står för den)
20.20 Prisutdelning
20.30 Bensträckare
20.40 Lek
21.00 fria aktiviteter

Jag höll på att skratta på mig när jag läste schemat och tänkte "yeah sure" säkert att nån kommer att följa detta.. haha.. det roliga var ju att alla gjorde det. Vi stod där med Lars och gjorde morgongympan.. vi satt och lyssnade på Håkans berättelser.. ni skulle ha sett... vilken syn det var.. skrattar åt tanken fortfarande.
Hursomhelst oroade jag mig inför lagtävlingen... jag hatar att tävla just för att jag hatar att förlora så enormt. Det ger mig ångest. Lagtävlingen gick ut på att man skulle samla in en massa saker.. saker som redan var bestämda sedan tidigare som man skulle få poäng på.. Jag, Tulle och Linnea slet som djur för att få ihop så mycket poäng som möjligt... vi sprang runt i två timmar och letade... medan dom andra hade fått ihop allt utan att anstränga sig.. lagomt glad var man... usch nej.. fy för att tävla.... ja vi förlorade. Jag är lite bitter ja,  ;-)
Var inte ett dugg sugen på fest på lördagen så det fick bli nyktert... roligare att köra bil hem än att sitta i baksätet å vara bakis..
Helgens godaste var iallafall Likör 43 och mjölk.. har nog aldrig smakat på godare.
Aspen hade ju med sig pokerväskan så vi spelade en massa och jag vann!!!! och många vann men jag var en av dom =) gick plus 43 KRONOR. Poker är kul.
Så medan de andra ramlade ut till taxibilarna städa vi som var kvar upp och gick å lade oss. Javisst, vaknade pigg som en lärka.. underbart ! Körde hem, stannade två timmar hemma (till mammas besvikelse) för att sedan med tåg fortsätta mot Uppsala, gröna Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Hanna J

Ja likör 43 med mjölk måste vara den bästa uppfinningen sedan... ja.. sedan alkoholen uppfanns! :)Hoppas de är bra med dig! Kramar HannaJöns

2007-04-24 @ 19:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback