Det börjar dra ihop sig

och det är dags att sammanfatta ett och annat.

Jag vill kort bara lägg till att jag är RIKTIGT bra på att prata Värmländska.. bara så ni vet. (enligt mig iaf.. efter att ha tittat på Torgny Melins)

I helgen har jag åkte söderut.. MYCKET söderut. Närmare bestämt Lich. Lidköping. Där hade jag en viss person som väntade på mig. En viss herre vid namn Anders. Lich var platt mycket platt vilket resulterade i fin utsikt. I Lich har jag spelat minigolf på den enda banan jag inte tröttnar på efter två banor. Riktigt påkostad bana som var skitfin. Sen har jag ätit, ätit och åter ätit så jag kommer vara fet som en gris när jag kommer hem till midsommar.. men jag hoppas ni älskar mig ändå.
Jag hade hoppats på att få festa med Josse och Olle som blivit lite av en tradition såhär i midsommartider.. jag blev lite ledsen i ögat när jag insåg att det inte skulle bli så.
Jag tar med mig Uppsala-eliten från storstan och ska visa dom ett och annat. Vi ska spendera midsommarafton i Leksand (såklart) fioler here I come... fioler är ju sååå vackert! Och sedan ska vi slå runt på midsommardagen i Lindes med start i Sandvischa. Min otroligt snälla familj ställer upp med skjuts till de olika evenemangen, jag är tacksam.. otroligt tacksam!


Kommentarer
Postat av: Y

har jag sagt att jag spelade fiol när jag var liten

2007-06-17 @ 22:53:11
Postat av: frida

kanske jag och andreas ska hänga med till lindes oxå.

2007-06-18 @ 07:45:04
Postat av: Y

jag har ingen fiol här...

2007-06-18 @ 11:23:00
Postat av: Tildus

Det var ju jäääävligt synd!

Postat av: Tildus

Frida:
Ja det tycker jag verkligen att ni ska. Hälsa även Andreas att H.(Helsingfors) ännu ej är glömt.

2007-06-18 @ 12:56:32
URL: http://tildenises.blogg.se
Postat av: Andreas

Måste erkänna att min prestation på färjan till Helsingfors inte avspeglar mina forna glansdagar? men men? under midsommar ifjol tycker jag att jag visade att gammal är äldst?

2007-06-18 @ 16:03:08
Postat av: Karin

Julia tjatar som fan att vi ska till Lindes också...så vi får väl se. hehe. Vore ju kul å träffa dig om inte annat :D

2007-06-18 @ 20:02:53
URL: http://kexor.blogg.se
Postat av: Karin

Haha, just ja. Ante (pojkvännen) kommer ju också! Så då kan du ju få lite betyg på värmlandskan av en riktig värmlänning! :P

2007-06-18 @ 20:04:41
URL: http://kexor.blogg.se
Postat av: Tildus

Andreas: Jag såg dig glänsa till på midsommar förra året, men det var inget mot vad jag SKA få se hoppas jag!

2007-06-18 @ 22:34:49
URL: http://tildenises.blogg.se
Postat av: Tildus

Karin: Ja klart ni ska till Lindes, jag har ju med mig två Värmlänningar som lärt mig allt jag kan om värmländskan. Det är ett roligt språk. =) Fast min nya grej ska bli att prata som dom i Skövde... det är nåt att bita i det. Men då syns vi på lördag!!!

2007-06-18 @ 22:37:03
URL: http://tildenises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback