Blodgivare!

Yess, mitt blod blev godkänt. Jag ska gå dit på måndag på "arbetstid" och gå ner ett halvtkilo eller ja ge bort 5 dl blod. Det är inte bra att träna samma dag å man ska ha ätit å man ska vara utvilad... bla bla ...får väl lov att lyda då. Denna gång var mitt HB 140 gram/liter, för tre år sen hade jag 165 gram/ liter. Det var lite väl mycket röda blodkroppar på den tiden.
Imorgon är det min sista dag på avdelning 5! Och jag ska FIRA! haha.. Jag har fått nog att ta skoliosryggar och titta på colonundersökningar... fast det är det ju inte slut på än...
När man är på röntgen så får man ibland springa iväg till barnsjukhuset och ta bilder på de små små bäbisarna. Igår fick jag gå dit å ta bild på en dagsgammal bäbis lungor... pytte pytte liten krake med en massa slangar i munnen och i näsan och överallt... idag var den död...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback