Akut

Sådär ja.. Sitter här nu, nytränad och med min älskade smoothie. Har haft en svacka i träningen, men försöker nu komma ur den. Har varit totalt omotiverad att anstränga mig det minsta.. det har varit en fin tid.

Inte alltför mycket har hänt sen sist... har återhämtat mig psykiskt sen valborg... jag upplevde att jag varit med om det roligaste här i livet iom med galoppen och kunde därför lägga mig ner och dö.. nu börjar jag få tillbaka livsgnistan eftersom min nationaldag nummer tre närmar sig.. (nummer ett midsommar, nummer två.. ny tvåa är valborgi Uppsala och nummer tre då.. Eurovision Song Contest) Jag hoppas verkligen att räkfrossan fortfarande gäller annars blir jag upprörd, MYCKET upprörd.

Fredagen var en mycket intressant dag.. iaf eftermiddagen. Då skulle nämligen vi röntgensjuksköterskor få göra ett studiebesök hos ambulanskillarna.... och det var precis så upphetsande som alla tror och hoppas att det ska vara. Vi blev erbjudna att åka med på nåt pass. DET ska jag göra DEFINITIVT. Inte för att dom var så heta utan för att jag skulle FAKTISKT vilja bli akutsyrra. Ska bara jobba ett tag på röntgen... får lite rutin.

Nu går vi in i den andra praktikperioden denna vår. Ska jobba natt på akuten, det blir jobbigt.. men intressant. 
 
Tror faktiskt jag ska försöka läsa lite kirurgi innan det är dags för sömnen.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ville bara meddela att jag också är blodgivare nu, 0 positiv var nog min blodtyp. Dock var t-shirten jag fick inte alls lika snygg som din, kan du fixa en till mig?

2007-05-07 @ 10:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback