Hej å hå!

Ja nu var det länge sedan jag skrev, har haft fullt upp sen sist.

I fredags var vi ut på Tzatsiki och åt ruskigt god grekisk mat. Jag tog bläckfiskringar till förrätt (alltid) och Sovlaki till varmrätt. Jag åt tills jag sprack, som vanligt... matmissbrukare som man är.
Lördagen började med jobb på akutröntgen till halv fem ungefär.. rätt okej jobb måste jag säga.. fast jag har inte koll på något känns det som. Det man gör är att ta emot remisser och registrera, ringa efter patienter, lämna röntgensvar, dra patienter över på undersökningbordet .. ja typ nåt sånt.
På söndagen fyllde min broder år, hela 27 och nu är det långvården som snart knackar på dörren.. Grattis iaf Olov! Visningar hade jag också planerat in. Jag hade Anders med mig som skulle hjälpa mig att vara objektiv.. tre lägenheter lyckades vi hinna med men fastnade endast för en.. eller ja två kanske.. men den behövdes fixa till. Så nu får vi se om det går vägen.. skulle inte tro det men man kan ju alltid hoppas.
Igår började en ny vecka på NIVA (neurointensivvårdsavdelningen) och jag skulle börja gå med en sjuksköterska. Så fort hon öppnade munnen var det ingen tvekan om att hon måste komma från Borlänge, så jag frågade henne och mycket riktigt från 'Båålängää' var stället hon hade flyttat ifrån -89. Helt sjukt att hon kunnat behålla dialekten intakt. Man kände sig riktigt hemma. haha.
Så idag då, dagen har inte varit speciell på något sätt.. ska på spinning nu när jag ÄNTLIGEN blivit frisk från min halvtaskiga förkylning.. eller det var mer krupp.. Satans krupp som jag aldrig blir av med.
Nej nu måste jag sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback