Slut på akut

Sådärja, nu har jag avverkat sista natten på akuten. Det har varit mycket speciellt måste jag säga och inte alls som på röntgen. Jag har väl varit när att svimma två gånger... bägge gångerna så har det varit sår. Blod går bra men kött.. shit. Jag måste komma över det.. så mycket sår är det ju inte på röntgen så det lär ju dröja innan man kommer över det...
Det som kommit in och det jag har kommit i kontakt med är mest skelettskador, hjärnskakningar, mycket ont i magen - vilken kan vara i stort sett vad som helst och självmordsförsök. Jag är mycket förvånad över att jag sett så himla många, på 5 nätter har jag sett ungefär 10 st. Värst är ju då såklart när de skurit sig i armarna... eeww.. då kittlar det i benen och jag får riktigt ont i huvudet.
Fick sluta tidigt imorse, redan vid 4 tyckte min handledare att jag kunde gå hem eftersom vi inte hade några fler patienter..eller som jag sa att "nu är jag fullärd". GIck det att sova idag imorse/dag... nej...
Så nu de kommande två veckorna ska jag vara på NIVA, neurointensivvårdsavdelning, hjärnskakningar det med antar jag..

nej nej nej nu måste jag försöka sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback