Tenta imorrn

och jag har ju så mycket ANNAT viktigt att ta itu med... jag måste ju lyssna igenom Eurovision låtarna för 500:de gången.. jag måste börja konversationer på msn. Jag måste nog också städa lite.. ALLT annat än plugga... känns som om jag setat i evigheter och läst om hur man gör när man kommer fram till en skadad person:
A: fria luftvägar, kolla halskotorna, sätt krage
B: stabilisera andningen, sätt syrgas 12-15 l/min
C: blodchock.. kolla om kroppen samlar på sig blod någonstans.. komprimera, stoppa blödning
D: medvetandegrad. RLS skalan 1-8
E: exponera hela patienten, se även om baksidan är skadad...

detta är endast kort kort kort kort om vad man ska göra.. vår lärare är så satans petig... hon undrar typ hur man tittar om patienten andas... men snälla.. med fötterna hade jag skrivit bara för att...

och sen är det ju en hel massa annat smådetaljer man ska kunna... allt har jag ju rört på ett eller annat sätt.. frågan är ju bara om det sitter.

I helgen kommer Brita hit. Ska bli GRYMT kul att visa henne stan. Hade värsta grejen på G men känns som att folk börjar dra sig ur... måste ligga på... inge kul om hon kommer å så är det bara vi två även om jag då såklart är skitrolig.. hahaha.. skrattar gött åt mina egna skämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback