Valborg 2007

Nu är det dags att ge den mycket utförliga beskrivningen om hur man firar varborg här i Uppsala, det blir svårt för det är helt enkelt omöjligt att ge en bra bild hur GALET allt är här en sån här helg. Men jag ska försöka...

Valborgsfirandet börjar redan dagen innan, på kvalborg. Det är fest alla går ut och så grillar man. Jag var bjuden hem till Karins kompis Karin på lite vindrickning, jag hade tänkt vara lugn för att jag skulle vara fit for party på the big day. Lättare sagt än gjort... Ylva hade ju med sig sin Bag in Box och när min lilla ranson som jag tagit med mig, var slut så började vi fylla på från Ylvas box.. men det var lugnt iaf. När de andra gick ut, gick jag och Ylva hem och sov.. jag hade mycket att fixa.. det var marinader och kläder som skulle bestämmas... lite förvirrande, men jag saknade inget på valborg.


(Bild 1: Karin, Jag och Karins pojkvän Johan.. lycklig ovetande, fortfarande ägare av 10 fingrar, bild 2: Tage, Kattis och Annika (kvalborg))

Så kom dagen som skulle bli den mest galna och roliga jag upplevt. Jag vaknade alldeles för tidigt för att det skulle vara bra för mig.. låg och hetsade migsjälv med att jag fick lov att sova vidare.. lyckat.. gick ju inte alls. Ramlade mig väl iaf upp ur sängen och var inte ett dugg utsövd. Tog mitt pick o pack och cyklade hem till Ylva genom ett hav av krossat glas för lite förfrukost innan vi skulle ta oss till Karin och Johan för den riktiga champagnefrukosten. Karin hade varit så himla duktig och bakat bröd och styrt upp det hela med ett muttrande grabbgäng i bakgrunden som inte alls tyckte det var dags att gå upp.
 
(Bilden tv: intagande av frukost. Th Anders och Kattis)

Karins pojkvän Johan hade råkat ut för en liten olycka på morgonen.. i sin iver att prova den nyinköpta osten hade han med hjälp av osthyveln skurit av sig en bit av tummen och satt på akuten och väntade.. mycket mycket olyckligt... jag erbjöd mig leka kirurg.. vilket jag senare, när jag träffade johan, var glad att jag inte gjorde. Hade nog inte varit så trevligt att se honom där i blodbadet . Han fick sitta ett tag och vänta på akuten kan jag lova.. Senare kom han tillbaka med en kortare tumme.. som sedan skulle växa ut hade dom sagt.. lät konstigt men men.. låt oss hoppas på det då. =)



(Bild 1: MYCKET folk, bild 2: jag är cool, bild 3: ännu mer folk, bild 4: gänget för dagen.. ett vinnande koncept)

Efter frukosten var det dag att traska iväg det första kaoset.. Ekonomikumparken... Där sitter man och dricker lite och har picknick.. folk är helt galna och har en massa knas för sig.. vissa sitter i en soffa bara sådär... en annan springer runt i en gorilladräkt eller kanindräkt.. det är mest "knäppast vinner".. kul att vi kunde hålla ihop till parken och sitta tillsammans.. men trångt var det. Det gäller att INTE bli nödig när man sitter där bland alla tusentals galningar för går man hittar man aldrig tillbaka, och om jag var kissnödig när jag kom till parken så kan ni ju gissa hur jag kände när gick därifrån, haltandes... enaugh said. För toalett är = obefintligt..



(Bild 1: brudarna hemma hos Ylva i hennes lilla trädgård, bild 2: Förväntansfulla 1, bild 3: förväntansfulla 2.

Vi satt inte speciellt länge i ekoparken utan vi skulle ju satsa på champagnegalopp. Jag hade aldrig varit med om den utan tänkt "jaja spruta champagne.. hur kul kan det vara då?" Utan några som helst förväntningar gick jag dit.. Gänget för dagen Ylva, Sarah och jag.. Värmlands var stället jag slagit ett slag för och det blev helt galet..
Champagnegalopp=De säljer champagne för 100 kr styck och sen börjar man tokspruta på varandra.. såå roligt, VÄRSTA kriget !! haha... lite kallt men det gör inget... solen sken och det var underbart. Jag fotade inne på värmlands som jag aldrig har fotat förut.. haha jag tror jag tog upp emot 120 bilder.. galoppen är verkligen höjdpunkten på hela dagen.. så lite ledsen var jag när det var dags att gå hem...
 (ett år kvar)
(Bilderna får tala för sigsjälva.)

Lite slirigt var det när det blev dags för dusch... men ren och fräsch bestämde jag mig att jag skulle ta mig en tupplur.. så medan jag låg och sov duschade Ylva och satte sig sedan bredvid mig och drack vin ensam (hahaha).. när HON hade bestämt att jag sovit klart slog hon mig vaken.. haha.. och ja.. tog kort.. Kom på att picknicken fortfarande låg kvar i väskan... DEN hjälpte mig att vakna till liv igen..


(jag och min ciabatta.. Ylva är ju också med.)

Där satt vi och gjorde upp planer för kvällen.. hade ju en hel del erbjudanden.. men jag var totalt död.. så vi struntade i allt som hade med grillning och göra och stekte maten istället.. min tokgoda potatissallad, kyckling och korv.. det var gött och helt rätt...
Dags att börja festa igen då... jag hade bestämt att inte göra om samma misstag som förra året att med min taskiga inställning bestämma att jag skulle hem och sova.. Jag hade ju misskött mina kontakter med Malin, Sara-Lisa och Karin (min Karin... inte Ylvas) så jag bjöd hem dom till Ylva ist.. Malin kom.. kul det iaf =) Patrik kom också sen och även Anders kikade förbi en stund.

 
(Partik och Ylva)

Vi festade litegrann och skulle ut på Saluhallen/platina/hyllan/svenssons eller vad alla kallar stället... det var ett omöjligt uppdrag.. toalt stopp... Det nya målet fick bli Snerikes.. men jag hade fått nog av köer och gav i den sekunden upp.. jag hade dock slagit förra årets extremt korta kväll-rekord.
Ylva den jäkeln kom inte ens ut.. hon hade slagsida och spenderade natten över en hink...

Igår vågade man nästan inte öppna ögonen... man hade ingen aning om i vilket skick man var i... Jag överlevde iaf...

En kort sammanfattning om vad champagnegaloppen är för utomstående.. jag förklarar i bilder:


Dagens motto löd "Fill it up, to the bredd" medan man samtidigt lyssnar på Darins Desire... haha.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Fy fan vad kul vi hade....längtar till nästa år!!!
Vilket gäng vi var. Med fotvin, darin och fill it up to the bredd....hehe. Är sjukt trött idag. Vill bara hem och sova. Min hjärna är inte med mig idag....

2007-05-02 @ 10:37:27
Postat av: Tildus

Ja det var så EXTREMT jävla kul!! jag börjar 13.15, bäst hade det varit om jag började nästa vecka.. jag är inte pigg idag heller. Kommer hem till dig sen.

Postat av: Tora

jag skrattade jättelänge när jag läste att tummen ska växa ut igen. haha. vadå att de inte orkade bry sig på akuten. "jaja, den växer nog ut, gå nu."

2007-05-02 @ 13:26:08
URL: http://myrpyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback