En sjö

Igår hade jag ett lite roande samtal med en i min klass. Jag nämner inga namn då jag tycker att det är lite av en skandal =)
Vi satt och tittade på SMHI och visade vart vi bodde.. sådär som man gör när man är barn. Min kompis är från Örebro och jag från Mockistjockis såklart.
Jag: Jaha ligger Örebro vid en sjö? Vilken sjö är det?
Hon: Hmm.. jag vet inte... Mälaren hoppas jag...
Jag: Haha vet du inte?!? vi måste genast kolla..
Vi kollar...
Rätt svar var: Hjälmaren...
Ehum.. en aningens läskigt att personen i fråga har bott i trakten hela sin uppväxt.

Nu har jag haft en skitbra morgon med smoothie och kaffe.. det var bara det att kattskrället går efter vanliga tiden (halv sju) och skulle med ALLA medel få upp mig riktigt jäkla tidigt.. Medel som dessa: Leka med leksaksråttan och sladda överallt.. tex in i saker, leka med ett mynt på parkettgolvet (?), stryka huvudet mot min NÄSA, krafsa i kattlådan i en TIMME, bita i kohuden (vilket hon vet gör mig upprörd), trampa på magen...och såklart mjau mjau mjau mjau mjau... you name it.

Ikväll är det stora planer på gång... det skulle vara fredag hela veckan.. tänk vad bra jag skulle må.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback