Odjuret

Jahaja... match idag. Viktig match mot Spånga i Vällingby. Var skitsugen på att få spela.. gick ju inte så bra sist så denna match skulle jag ge gärnet. Trodde jag ja. Efter 1 minut och ca 10 sekunder tog matchen slut för min del.. En tjej i motståndarlaget satsade för skott... jag satsade för å täcka.. hon sköt och träffade med sin hand på min näsa.. jag seglade ner som ett opostad brev (för och vara lite poetisk) men det var med en stor sten som föll till backen. Blodet forsade.. jag vågade inte titta på blodbadet. Satte mig istället på bänken.. huvudet sprängde och näsan sprängde.. jahopp det var den matchen det. Näsan växte... Befarade att den gått av... Tänkte skita  i akuten... tur att jag inte gjorde det. Gick dit blev skickad till öron-näsa-hals. Läkaren var en färgstark tant i 55-årsåldern... riktigt fräck var hon. Och det var värre än jag någonsin kunde tro... hon kunde inte se om den var bruten med den svullnad jag fått... jag hade fått en kraftig blödning i näsan som var rätt allvarlig. Hon skar och skar å sög å sprutade in grejer... tryckte upp ca en kilometer lång gaslinda i näsan och gav mig antibiotika... troligen hade jag fått en hjärnskakning också.. jahopp.. inge praktik imorrn alltså.. Ska på återbesök på tisdag och skära lite mer.. på torsdag ska jag dit igen och då kanske jag behöver bli sövd... det här är ju helt sjukt... jag ska nog sluta med handboll.
Så jippie... vi vann matchen iaf! =)


Kommentarer
Postat av: Mama

Krya på dig!
Det kunde ha varit värre.

2008-02-17 @ 20:01:04
Postat av: Anna G

Fy 17!! Stackare där. Krya på dig så mkt du kan nu.
Kram Anna G

2008-02-18 @ 17:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback