Fredagskväll

Här sitter jag i min nystädade citylya.. haha.  Lyssnar på Prince och tittar på Friidrotts VM. Kan ju inte bli bättre.. eller jo.. lite bättre.. en liten detalj kunde ha varit annorlunda. Hehe.
Ikväll har jag kolhydratladdat med sushi och fruktsallad, för att  vi har en VIKTIG match imorrn. En match som vi sedan länge har insett kommer att avgöra ett och annat för vår placering i serien. Det står mellan att bli trea eller fyra.. viktigt va?!! ja.. jävligt viktigt faktiskt. Det ska bli riktigt kul att spela.

Uppdatering:
Ja hur går det med näsan då kanske ni undrar. Det gör inte alls så ont som det har gjort. Jag kände nästan ingen rädsla på träningen i torsdags och det är ju bra. MEN den är knölig... gropig, utbuktande.. ja.. som den inte var förut. Huvudet då? har väl huvudvärk i stort sett varje dag. Såklart mer när jag varit på praktik, sovit lite, tränat.. men just precis i detta nu så har jag ingen smärta. Det känns men det gör inte ont.

Man skulle kunna säga att vi jobbar på/åt/med CSI på sjukan. Vi håller ju på med identifiering av mordcases.. DET NI !! Fatta vad spännande =)) En annan sak så har jag börjat bli jävligt rädd för att bli sjuk/ skada mig.. har sett så mkt otäckt och mindre otäckt när man jobbar... jag vill för allt i världen INTE hamna i samma sits... det finns inget stopp på grejer som man kan råka ut för... ah... panik..

Idag har ju katten steriliserats. Det gick fin fint. Hon var så snäll och veterinären var imponerad av hennes lugn och så sa hon "det finns inget ont i den katten".. hör du det mutti!? Hon vill bara busa jätte mycket =) Sen var det en annan stackars kisse i väntrummet i en annan bur som höll låda kan jag lova. Stackars katt.. han lät som ett ufo..
Men vi åkte hem med bussen och jag stängde in henne på toan så hon inte skulle vimsa omkring i lägenheten.. så hon fick väl vara där i ett par timmar.. sen öppnade jag dörren.. ut kommer en till synes kraftigt berusad katt, samt att han såg väldigt bajsnödig ut... det var hemskt å se.. så synd om henne.. men jag höll på att börja skratta.. fyy.. Skulle ner på stan en sväng så jag stängde in henne på toan igen.. och när jag kom tilbaka var hon mycket piggare.. och nu hoppar hon upp i sängen utan problem. Dom har rakat bort en bit päls på sidan av magen och gått in där, inte mitt på magen som man gjorde förut. Så det ska nog bli bra.. jag övervakar henne hela tiden.. eller de gånger jag får syn på henne.. hon har lagt sig i transportburen.

Lite musik:
Prince - when doves cry
Tegan and Sara - Walking with a ghost
Kent - Colombus


image206

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback