Turkiet del 1

Yes. Nu ska jag rapportera vad vi har hållit på den senaste veckan. Vi var ju till Turkiet. Antalya. Kemer. It was great.
Vi åkte förra lördagen tio i sju från Arlanda..vilket betydde att jag fick gå upp halv fyra.. inte mkt sömn.. jag tror inte jag sov något alls. Hursomhelst så tog jag mig upp efter att inte ha sovit något alls. Alva var lämnad hos kattvakten Ylva så jag hade bara migsjälv att tänka på. Gick genom stan där folk fortfarande festade.. knasigt. Tog 12 minuter till stationen för jag trampade på som bara den. Som vanligt var jag skitnervös för att flyga.. och landningen i Turkiet var inte så rolig... men framme var vi. Tänkte på sist jag och Ylva landade i Ayia Napa då den 30 gradiga nattvärmen slog emot oss som en vägg... den här 28 gradiga värmen var mycket trevligare. Resan till Kemer tog en timme ungefär och vi trodde nog alla att vi skulle dö på vägen dit. Fy fan vad dom kör. Väl Framme i Kemer insåg då jag hur himla fint det var där... höga berg runt hela stan och det såg grönt ut.. även om det nog var tallar allihop. Vackert vackert..
Vi anlände till hotellet och "gick på" all inklusive.. haha. Hotellet innehöll en massa ryssar... jippie... finns nog inget folk i världen som har sämre klädstil... det går bara inte. Det roliga var ju att alla trodde ju att vi var ryssar... jag menar HUUUR kunde NÅN tro det??? Det var rätt kul när vi var på väg till ett uteställe och det gick några turkar efter oss och försökte prata ryska med oss.. och vi blev helt galna och frågade om dom var dumma i huvudet som trodde att vi kunde komma därifrån. Ehum ja =)
Hotellet var iaf helt okej.. poolen kall som fasen... rummet okej.. bufféen över all förväntan... den var helt galen... och det var gott... ingen magsjuka, ingenting. Minst fyra olika varmrätter.. ett enormt stort bord med sallad och såser och kladdiga saker... en grill där de bakade pizza och wokade.. och där de grillade kött. Är jag smal nu? öh nej!
Så varje dag åt vi tre bufféer.. plus kakbuffé på eftermiddagen... äta var det enda vi gjorde.. jag var inte hungrig en enda gång tror jag.
Eftersom det var allinklusive så hade vi fri tillgång till baren också.. så på lördagskvällen intog vi terassen där det var ett enmansband och även barndisco.. haha.. det var skoj.. funderade dock på var vi hade kommit.. men barndiscot blev ett av favoritinslagen på resan. Efter ett par timmar på terassen och några danser på Sara-Lisas och Annas lägenhet som hade utsikt över terassen så skulle vi gå ut och göra stan.
Det fanns två uteställen precis bredvid varann och det bestämdes att vi skulle gå till Inferno eftersom det var knökfullt utanför (måste ju vara poppis). Så vi pratar med en vakt som säger att man måste stå på listan för att komma in.. Malin klargör att vi då ska gå till ett annat ställe.. men vakten vill annat.. helt plötsligt behöver vi inte stå på listan =) Sara-Lisa tar ledning och tågar förbi kassan och jag hänger på.. en vakt springer efter SL och frågar om vi bokat.. hon säger ja. Haha.. det hade vi ju inte. Så de placerar oss vid ett vip-bord med en massa snacks och serveringspersonalen passar upp på oss som galna.. det var galet. Ja hela Inferno var helt galet... ett enormt ställe utomhus med en jättediscoboll hängandes i en ställning och en victoria-secret show visandes på storbilds-tv. Fränt värre. Bilder får komma senare... och del 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback