Årskrönika

Januari
Nya året började med en riktig bra fest. Nyårfesten alltså. Vi åt bakismat på max, det var ett maxmål jag SENT skulle glömma. Gott så in i. Hade ju precis köpt en helt egen lägenhet som jag var sååå sugen med att börja fixa och greja i, jag började även leta katt. Fastnade för lilla skrället Alva.
Jag spelade SKITHÖG musik där jag bodde i min korridor, gäller ju att passa på lixom.



Min kära vänner Malin och Sara-Lisa hjälpte ju mig att renovera annars hade det AAALDRIG gått

Februari
Månaden började med en FET förkylning, inte det roligaste när jag skulle packa upp och städa nya lägenheten. Förlängde sjukdomen ytterligare, var även på praktik i Falun.
Alva flyttade hem till mig och det var grymt och lägenheten börja ta form.
Jag träffade mina klagande grannar för första gången och säkerligen inte sista ... nej just det.
Jag bröt näsan och fick hjärnskakning, var borta från handbollen en tid..


Mars
Gick ut på Platina och fick cykelkorgen krossad av vad Sarah spekulerade i kunde ha varit ett badmintonrack.. än idag är detta osäkert.
Halsen började värka och jag anade inte vad det kunde vara... det visade sig vara halsböld. Sådär lagomt efter hjärnskakningen. Denna sjukdom var den värsta jag upplevt och definitivt den fulaste. Halsen svällde upp och jag kunde ha varit med i Min STORA kärlek. Det var också den gången jag grät hysteriskt hos doktorn.. och blev hämtad av min familj i Dalarna.

April
Började skriva på C-uppsatsen med Karin. Vi var otrooligt grymma och färdiga efter ca 3,5 veckor. Jag och Ylva fixade bästa handbollsfesten på länge..
Min feta soffa kom och som jag hade längtat.. i säkert tre månader.
Valborg i Uppsala är såklart årets händelse. Min nya favoritdag. Helt fantastiskt!


Maj
Rugbyn började och en massa träning.
Vi (brudarna) åkte på semester till Turkiet. En hel vecka med bara en massa All Inklusive.. kommer aldrig nöja mig med mindre hädanefter. Haha!
När vi kom hem åkte vi på avslutningskryssning med klassen till Åland.


Juni
Började jobba på mitt första riktiga jobb. Akademiska Sjukhuset. Hade ingen semester så det enda vi gjorde var... jobba.. träna.. matcha.. festa.. I juni tog jag examen som Röntgensjuksköterska, och midsommar spenderades såklart i Leksand.



Juli
Jag köpte fina nya lister till lägenheten och vips såg det inte ut som en byggarbetsplats (lycka). Chefen hade fest. Jag hade fest.
Och jobb jobb jobb såklart och många långa rugbyresor till Trelleborg och Göteborg osv..
Åkte till Heby och käkade middag med brudarna och började umgås med en person.


Augusti
I augusti började det bli kallare och regnigare.. otrevligare att träna rugby.
Missade hela OS eftersom jag jobbade konstant. Röntgenveckan var placerad i Uppsala detta år, en vecka full med bra föreläsningar, jobb, gott käk en rolig Bankett (HAHA) och annat. Köpte mina MBT-skor som jag traskar runt i varje dag.

September
300-års jubileum på Sjukan. Kräftskiva i Malins stuga. Rugbyn fortsatte med en massa matchande, minns inte vilken placering det blev men SM-fyra kanske?? September var en seeeg månad.

Oktober
Månaden då jag insåg att det går bara utför, jag fyllde nämligen hela 24 år. Hade lite kalas både hemma i Dalarna och hemma i Uppsala
Jag lärde mig jonglera på vår planeringsdag med jobbet.


November
Var med på tv3 och spelade migsjälv. Hamnade i en svacka med det mesta.. Försökte tänka positivt och började gilla handboll igen iaf... men sen hamnade jag i träsket igen och är kvar där. Jag hittade en blogg där det stod en massa "fina" ord om mig. Förtal skulle man lätt kunna säga och smisk fick hon för det. Började jobba natt på akuten. Snön slog till i Uppsala och paralyserade alla plogar.. vi jobbade som djur på röntgen. Julbord käkades och jag träffade F:s nya grabb.

December
Jag skaffade äntligen en ny tv. Jag var DJ på en handbollselitseriematch =)). Jag skaffade mig ett intro som spelas varje gång jag anländer till jobbet. Handbollen började bli kul på riktigt då vi SPÖADE serieledarna lekande lätt. Mitt blodvärde nådde sin lägsta nivå någonsin och mörkret i mitt liv är tätare än på länge. Jag fixade nya möbler i lägenheten så nu är jag nöjd.

Nyårslöfte? ja gissa... gå ner till 62 kg =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback