Optikern

I inlägget "sugigt" utelämnade jag en del detaljer om det där med glasögonen och papis åsikt, men i stort sett så är allt jag skrivit sant.
Jag har iaf varit hos optikern alldeles nyss och det som vanligt inte som jag trodde. Ingenting blir som jag tror nämligen. Men det blev bra, över förväntan! Jag skulle kolla om jag har ändrat syn sen -02 och om jag behövde linser. Och svaret var ja på alla frågorna. Jag har haft galsögonbehov på bägge ögonen och vänster öga har alltid varit sämre. Därför hade jag lins på det ögat ett tag för länge sen. Nu hade det ju som sagt ändrats.. höger öga hade blivit bra =)) men vänster hade blivit lite sämre. Så nu drar jag +1,75 i linsväg mot tidigare +1,5.
Nya glasögon blev det ju också. Riktigt snygga tycker jag. Och papi du behöver inte vara orolig, jag får dom gratis. Terminalglasögon du vet.
Nu ska jag sova.. eftersom min skönhetssömn endast kom upp till 4,5h efter jobbet. =/

Kommentarer
Postat av: Josefin

var glad att du inte har 9,75 som jag...;)

2009-10-09 @ 18:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback