Det borjar handa grejer

Mandag

Igar blev det solning igen saklart. God mat och massa bad. Pa eftermiddagen tankte vi tas oss till lonelybeach for att kolla lite nytt boende sa vi tog en oppen taxi och satte oss i. Eftersom det det firas nyar har nu sa ar det vattenkrig pa gatorna och vad hander nar vi sitter i taxin.. jo alla borjar kasta in vatten pa oss. Jaha!.. nagra austrliensare hoppade ocksa in i taxin och varnade att det skulle bli varre... mycket varre... Fragade om han menade ikvall eller imorrn.. nej sa han.. langre fram pa vagen... och jaklar vad de kastade vatten.. vattenpistoler, hinkar, vattenslangar ja allt hade de utrustat sig med. Sa dyngsur blev man men det var skitkul. Vi tankte aven ata dar borta men det var bara att kopa en stooor vattenpistol och bege sig tillbaka for paybacktime.. haha.

Tisdag

Idag har vi solat a badat och deltagit i STORT vattenkrig har pa gatan, skitskojj! Sen var vi helt slut och dackade pa stranden. Vi bestamde oss for att stanna kvar i stan for att kunna vara med pa allt krigande. Tror jag ska ta lite fotmassage idag.. de kan behova det.
Jag har fatt lov att kopa solskyddsfaktor 50 eftersom jag totalt brande mig i huvudet och pa axlarna. Ylva den lille raven hon kan kora med solskyddsfaktor 12 och inte bli den minsta brand. JAHA!! hon som har fraknig hy a allt.. upponer vanda varlden har alltsa. Jag kan meddela att jag har bitit av min halva framtand sa jag ser inte klok ut och jag ar lite smatt upprord. Funderar pa om jag ska ga till tandlakaren har eller i bangkok.. Sa med en halv tand och alldeles vit/rod flackig ar jag ingen skonhet direkt. Om jag blivit lite brun nan annanstans.. napp inte brun nagonstans..

Kommentarer
Postat av: Frida

Det finns svenska tandläkare i thailand, väldigt billigt och bra ska det vara också (du kan ju kolla med någon svensk resebyrå om de känner till någon, annars kan jag kolla upp åt dig) , du kan ju kolla med ditt försäkringsbolag om de kan betala. Ett tips om solningen 30 faktor och skugga då blir man rikgtigt brun och det håller länge ; )

2010-04-13 @ 15:55:25
Postat av: Dad

Var bor ni någonstans? White Sand Beach eller ?

Passa på att laga tanden i Thailand det är mycket billigare där.

2010-04-13 @ 18:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback