Shit vilken dag

Idag har ALLT som KAN gå fel gått fel.

Det hela började med att jag helt oskyldigt skulle åka iväg och handla broderitråd och väv. Jag klär på mig kläderna, sätter på mig halsbandet med korset som jag "fått" av mamma som i sin tur fick det av mormor.
Framme i affären står jag och väljer i en halv evighet och tänker noga vilka färger jag ska välja på trådarna. När jag valt ska jag betala... var är visakortet??? Faan.. tänker att det är hemma så jag lämnar grejerna där för att åka hem å hämta kortet. Väl hemma... inget kort! Helvete.. har säkert slängt kortet med kläderna i tvätten på jobbet. Åker till jobbet... tvättsäcken är tömd! FAAN får springa upp på avdelningen och spärra kortet. Hon i luren skrattar åt mig när jag beskriver hur jag tappat det. (jaha?). Tänker att nu drar jag bara ner till stan på banken å tar ut lite cash så jag kan betala trådarna, känner samtidigt om halsbandet sitter kvar (brukar jag aldrig göra) och det är BORTA! Detta är inte sant! och det slutar inte där.. jag har tydligen lagt ur plånboken med körkortet hemma så jag måste hem IGEN! Jaha hem å vända sen in på banken. 40 personer före mig i kön.......... sitter där skitlänge, får mina pengar åker snabbt och köpet trådarna och drar snabbt hem INNAN nåt nytt händer. Väl hemma inser jag att jag GLÖMT att köpa nål... där dog jag.




Kom dock på att jag har lite nålar hemma.. men de är vassa så där är jag nu.. broderi med vass nål. Living on the edge så att säga...

(glömde berätta, jag hittade korset utan halsband i gräset..puh!)

Kommentarer
Postat av: Mams

Det låter som typiskt Tilde Magdalena.

Kram Mams och Peter

2010-08-27 @ 22:26:49
Postat av: Carro

Men vilken dag! Grattis till fina datorn. Ska du sy korsstygn? Jag var, och ÄR grym på korsstygn.:-)

2010-08-28 @ 02:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback