Stockholmarna

Det finns en liten liten sjö i vår by som heter PrestOlles. Det är en fin plats med bryggor och en litet hopptorn. För det mesta en fridfull plats där jag brer ut min filt (på bryggan) och kan ligga i fleera timmar med en bok. Ibland dyker det upp folk som ska bada. Lugnt och stillsamt kan folk komma dit, bada och ha det gött. Det finns nämligen en hel del sommargäster i byn så det är en bra blanding på folket. Som idag.. jag gick dit, låg där någon timme.. läste min bok. Andra kom dit badade och hade det trivsamt. Tills stockholmarna kom.... För det första så kan man märka av långt innan att de är på väg eftersom de hörs. Jo tack! Nu kanske jag låter som en sur tant, Japp det är jag också.. mot sånna. De var nog bara 12 personer men med den ljudvolymen hade jag och andra badgäster gissat på att de måste ha varit uppemot 81 st. Det var några som gick när de kom för det var inte längre en lugn och trivsam plats, men jag gav mig inte.. aldrig i livet. Och vad fick jag för det, jo en nedskvättad tidning för nån ungjävel gjorde bomben preciiis där jag låg på bryggan. Dock fick jag det riktigt roligt när en av de vuxna (en ganska vältränad och solbränd man ca 37 år) gick runt med en håv och försökte ta någon fisk som han sa namnet på. Då en byinvånare (ca 12 årig tjej) sa att fisken (sorten, arten) faktiskt hette Rudor. Och OJ vad länge han tittade efter henne... moahaha! In your face stockholmare!
Nu kanske man kan tycka att jag drar alla över en kam och det gör jag för så är dom, stockholmarna, and I don't like them..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback