Midsommar och andra nöjen

jepp midsommar över, tråkigt tycker jag! Midsommar är min nationaldag.. bääästa dagen eller helgen på heela året.. för det är då min semester börjar och sommaren börjar på riktigt och jag har alla trevliga känslor och ingen ångest =)
Det var lite partajj här hos mamma och Peter med en massa roligt folk. Det blev lekar (!!), snaps (såklart), sill, grillat, jordgubbar, avec, kaffe, kladdkaka mm.
Efter allt detta åkte vi till Leksand för lite RIKTIGT midsommarfirande. Skulle inte kunna fira någon annanstans, så är det bara. Inget annat duger.. inte bra nog.. inte Dalarna nog. Dalarna är bäst. Dock regnade det, men det slutade lämpligt nog till dansen runt stången.



Tadaaa, uppe!


Sen åkte jag på äventyr.. jag åkte till sommarstugan som ligger ute i ingenstans på en ö. Så det var bara till att packa bilbatteriet, båtmotorn, vatten, mat, kläder ALLT man kan tänkas behöva i stuga som varken har el, rinnande vatten eller toa. Aningens stressande för en person som är van med att ha folk omkring sig. Så ganska stressad var jag... rätt länge.. De andra sommarstugorna på ön var tomma, så jag var heeelt ensam. Så jag grillade lite.. eller ganska mycket =) kokade kaffe, gick en vända på ön, kikade på fiskgjuse med kikare.


Kokar kaffe old style


Inte så fint väder


Sen skulle jag sova... hade lite smått panik över det... det blir ganska mörkt i en skog.. men det gick ganska bra..
Dagen efter (idag) var ju kanooon fin så jag la mig på bryggan och solade, försökte meta, men det gav jag upp ganska snabbt. Så det blev solning och solning och mera solning... kan säga såhär, man märker inte hur illa man bränner sig när det blåser. Så nu är jag inte blekfet, jag är rödfet.

Morgonsolen på ön


Stugan


Solar, läser bok.. hade det gaaanska najs.


Åkte lite båt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback