Sept. 12, 2011

Allt det här med våra temafester på jobbet får mig att leva in i rollen som ja hårdrockare, discobrud och som nu 50-talsbrutta. Brukar i regel börja en månad innan med att BARA lyssna på musik som hör genren till. Ja och som jag skrivit förut så har jag Mad men-maraton i stort sett varje dag. Det har fått mig att vara ganska glad att jag inte levde på den tiden. Kvinnorna hade det inte så lätt då, det är ganska lätt att glömma..
Musiken är ju fantastisk dock. har lyssnat på en en del och lyssnar på texterna och tolkat dem =)
Runaround Sue - Dion
Text:
Here's my story, its sad but true
It's about a girl that I once knew
She took my love then ran around
With every single guy in town

Hur det engentligen såg ut:
Killen i låten blev kär i en tjej, de hade en flirt men hon ville inte ha honom utan skaffade EN annan kille.
På den tiden så var det förfärligt att flirta med fler än en, så han spred ut ett rykte om att hon var en slampa.

Jag synisk? alla dagar i veckan. och kanske har jag lite för mkt fritid emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback