Jag har det på papper...

sån här är jag. Våra friskvårdsombud hade tagit kontakt med Friskhuset som är kopplat till jobbet. Ja dit man går och tränar, får sjukgymnasthjälp, massage etc. De har iaf tagit personal och en våg från friskhuset som kan mäta fettprocent, vätskenivå, muskelmassa, vikt och så vidare... japp... som sagt har det på papper. Det första friskhussnubben förklarade var att om man ligger dåligt i vätskenivå så kommer vågen att ge missvisande resultat, har man för låg vätskenivå i blodet så kommer vågen tro att du är tjockare än vad du är och viseversa. Jag låg ung 4% för lågt i vätska... hmm... så jag fick diagnosen OBESE!!!!! fucking överviktig... DOCK så har jag 34% muskler eller med andra ord så har jag 24,6 kg muskler. Vilket var MER än vad flera av mina manliga kollegor hade både i procent OCH i kilo.. hihi hoho haha... Det var kul.. det var riktigt kul... men fortfarande är jag obese.. det var inte så kul. Med alla dessa värden man fick ut av vågen så jag ska äta 2700kcal/dag bara för att hålla igång min kropp... det är ganska mycket. Men mycket muskler kräver ju sitt ;-) Dock tyckte mannen med vågen att jag skulle öka i muskelmassa för att minska på fettprocenten.. för den var lite för hög (dock inte högre än muskelprocenten..puhh...)... Alltså med mer muskler som kräver mer underhåll så minskar fettet... sååå.... jag lär börja ett nytt och nyttigare liv... Hur ska det gå till när orken och lusten tryter...

Kommentarer
Postat av: Frida

Du och jag tillsammans...nytt liv med mera muskler!!

2012-12-08 @ 19:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback