det där med träningsvärk

Jag förstår inte hur folk kan tycka om träningsvärk.. det går bara inte. Är det skönt att inte kunna sätta sig på toalettstolen? att inte kunna vrida överkroppen ens för att nå pappersrullen? att med stoor möda ta sig upp i sängen och ens kunna ligga på sidan? ha stora svårigheter med att klä på och av sig? att gå normalt utan att se ut som att man har skitit på sig eller gå framåtböjd som en 90-åring? pga av all smärta... att bli alldeles kallsvettig och få ont i huvudet varje gång man rör sig.
HUR kan man tycka om det???? förklara för jag förstår inte..
Träningsvärk är ju ett tecken på att man är otränad och det är ju aldrig kul att bli påmind i flera dagar om detta. Sen förstör ju träningsvärken för kommande träningspass, man är ju helt mörbultat och ska prestera ändå.
Visst allt är ju självförvållande och jag behöver ju inte träna om jag inte vill.. men jag älskar träningen mer än jag hatar träningsvärken..

Kanske är det så att jag alltid drabbas av värsta sorten?? jag vet inte... men jag vill fortfarande att någon förklarar =)

//Tilde (som lider av ständiga plågor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback