Sömn

Tänkte skriva lite om det som är mitt största problem just nu. Sömnen.
Jag har fått stora problem på kvällarna då jag inte somnar alls eller om jag har tur somnar framåt fyrafem.. Det började egentligen för ett par år sen då jag började jobba natt. Jag har alldeles för lätt att ställa om till nattarbete och så sitter det i månader efter bara några enstaka nätter. Jag eller min kropp förstår inte att det är dags att sova utan fortsätter att vara vaken.. Jag har oftast kunnat ta igen det nätter efter eller efter jobbet och så.
Nu har det gått så långt att det påverkat mig på jobbet.. Att vara vaken natt efter natt och sen jobba som en dåre på jobbet på dagarna har visat sig att det har inte funkat för mig... alls. Har aldrig varit så seg i skallen som nu.
Jag glömmer saker jag ska göra.. vad folk säger.. jag har fått svårt att läsa saker och att tänka efter.
Dagligen när jag kommer hem från jobbet slår jag på tv:n och går därifrån och sen när den börjar låta blir jag skiträdd för jag vet inte vad det är som låter... ja då har jag glömt att jag slagit på tv:n. Eller om jag ska leta efter nycklarna så får jag stå och tänka ett tag för jag har glömt hur nycklarna ser ut.
För att klara av saker har jag fått dricka kaffe konstant, pepsi max eller annat med koffein i. Helgen som gick så har jag sovit max 6 timmar.. 6 timmar på tre nätter blir man ganska stressad av.

Så jepp det var det.. men det ska bli ändring på det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback